Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

بهترین دیدنی‌های ویتنام | از شیر مرغ تا جان آدمیزاد

ویتنام ترکیبی شگفت انگیز از جاذبه‌های طبیعی و تنوع فرهنگی است. این مناظر از قله‌های دندانه دار که از مسیرهای کوهستانی پرپیچ و خم دیده می‌شوند تا شالیزارهای سرسبز با هر سایه سبز در پالت رنگ متفاوت است، در حالی که تاریخ طولانی و جمعیت چندفرهنگی ویتنام (با بیش از 50 گروه اقلیت قومی) سفری غنی از میراث به اینجا می‌دهند. دوستداران فضای باز می‌توانند در داخل پارک‌های ملی متعدد به حومه شهر بیایند، جایی که پیاده روی، دوچرخه سواری و کایاک سواری از کارهای محبوبی برای انجام دادن هستند، اما معروف‌ترین جاذبه توریستی طبیعی ویتنام، منظره دریای کارست تماشایی خلیج هالونگ، یکی از مناظر طبیعی است که حتی افراد تنبل تر می‌توانند از نزدیک در یک سفر دریایی تجربه کنند. این کشور جذاب پر از شگفتی‌هاست و یکی از دست کم گرفته شده ترین مقاصد جنوب شرقی آسیا است. با لیست ما از بهترین دیدنی‌های ویتنام را کشف و گشت و گذار خود را برنامه ریزی کنید.

جاذبه‌های گردشگری برتر در ویتنام (آخرین به روز رسانی در 15 خرداد 1401)

بیشتر مسافران ویتنام جذب زیبایی‌های طبیعی فوق العاده این کشور می شوند: از مزارع سبز برنج در شمال تا شلوغی جذاب دلتای مکونگ در جنوب. اما ویتنام کشوری با تاریخ طولانی و سنت های باستانی است. جاذبه‌های تاریخی و معابد قدیمی زیادی دارد. مروری بر شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری ویتنام را در ادامه خواهید داشت.

مقبره Khai Dinh in Hue

با ترکیب عناصر طراحی ویتنامی و اروپایی، معماری مقبره Khai Dinh در Hue به عنوان بودایی و همچنین گوتیک رومی توصیف شده است. این مقبره که در دهه 1920 ساخته شد، توسط امپراتور ویتنام به عنوان مقبره آینده خود سفارش داده شد. ورودی مجموعه به حیاط و سپس به ساختمان اصلی به نام تین دین منتهی می‌شود. آخرین نقطه استراحت Khai Dinh به وضوح توسط یک مجسمه برنزی که توسط نقاشی‌های دیواری زیبا احاطه شده مشخص شده است.

جزایر کن دائو

تحت حاکمیت فرانسه، جزایر کن دائو به جزیره شیطان هندوچین معروف بود، جایی که هزاران اسیر جنگی در آن نگهداری می‌شدند. امروزه این گروه از 16 جزیره در سواحل جنوبی ویتنام هدف کاملاً متفاوتی دارد. بازدیدکنندگان برای سواحل زیبا و فراوانی غواصی و مکان‌های غواصی می‌آیند. با این حال، تاریخ کان دائو هنوز در برخی از ساختمان های زندان که هنوز پابرجا هستند قابل بررسی است.

کوه های مرمر

در جنوب دا نانگ، ویتنام، کوه‌های مرمر قرار دارند. نام این پنج قله از پنج عنصر خاک، آب، باد، آتش و چوب گرفته شده است. کوه‌ها به تنهایی زیبا هستند، اما غارهای بی شماری را نیز در خود جای داده‌اند که برخی از آنها پناهگاه‌های بودایی باورنکردنی را در خود جای داده‌اند. برخی از غارها دارای زیارتگاه های کنفوسیوس یا بودایی هستند و برخی دیگر به عنوان پناهگاه و بیمارستان در طول جنگ ویتنام مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

کلیسای جامع نوتردام سایگون

در شهر هوشی مین یا سایگون، کلیسای جامع خیره کننده نوتردام قرار دارد. این کلیسای جامع که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد، آجری، نئورومانسکی است و به وضوح متاثر از معماری اروپایی همان دوره است. در واقع بسیاری از مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز مستقیماً از فرانسه وارد می‌شد. در حالی که نمای بیرونی چشمگیر است، فضای داخلی نیز ارزش کاوش را دارد. 

تام کوک

در استان Ninh Binh در شمال ویتنام Tam Coc قرار دارد که به انگلیسی به عنوان سه غار ترجمه می‌شود. این سه غار در منظره‌ای خوش منظره از صخره‌های آهکی و شالیزارهای برنج قرار گرفته‌اند و رودخانه در منطقه می‌پیچد. غارها Hang Cả، Hang Hai و Hang Ba نامیده می‌شوند و به عنوان جاذبه اصلی منطقه عمل می‌کنند. تورهای قایق با راهنما شما را به غارها و در امتداد رودخانه Ngo Dong می‌برد، که اغلب با فروشندگان شناور پر شده است که از توریست‌هایی که در یک سفر یک روزه از هانوی بازدید می‌کنند، سود می‌برند.

ساحل مای خه

خوش‌منظره‌ترین نقطه در دا نانگ، ساحل مای خه است. این ساحل که به نام ساحل چین نیز شناخته می‌شود، جایی بود که نیروهای نظامی ایالات متحده در طول جنگ ویتنام برای تحقیق به آن‌جا می‌آمدند. اما این روزها مردم برای دیدن شن‌های سفید بکر، آب آبی و آسمان آفتابی به اینجا می‌آیند. بازدیدکنندگان می‌توانند یک صندلی روی شن‌ها کرایه کنند، در سایه زیر یک چتر کاهگلی استراحت  یا یک کایاک از فروشندگان مجاور کرایه کنند. بسیاری از هتل‌ها و کافه‌ها در فاصله چند قدمی ساحل مای خه قرار دارند، که آن را به مرکزی برای بازدیدکنندگان و همچنین مردم محلی در جستجوی مناظر باورنکردنی تبدیل می‌کند.

غار هانگ سون دونگ

یکی از بزرگترین غارهای جهان و مطمئنا بزرگترین غار در ویتنام، هانگ سون دونگ است. غار هانگ سون دونگ که تقریباً سه میلیون سال قدمت دارد، مقصدی باورنکردنی است که شبیه هیچ جای دیگری در این سیاره نیست. این غار بسیار بزرگ است و می‌توان ده‌ها نفر را همزمان در آن چادر زد. حوضچه‌های آبی روشن در غار قرار دارد و رودخانه ای از میان آن می گذرد. به لطف فرسایش که به پرتوهای نور خورشید اجازه ورود می‌دهد، فضای سبز سرسبز دیوارها را می پوشاند. 

معبد ادبیات در هانوی

در شهر هانوی، معبدی باورنکردنی وجود دارد که به کنفوسیوس تقدیم شده است. معبد ادبیات که در قرن یازدهم ساخته شده است، به دانشمندان و بسیاری از دستاوردهای دانشگاهی ویتنامی‌ها در گذشته و حال افتخار می‌کند. معبد ادبیات حتی محل اولین دانشگاه در کشور بود. در میان مجسمه‌های بی شمار کنفوسیوس و شاگردانش، بتکده‌های چشمگیر و برکه‌ای به نام چاه شفافیت بهشتی وجود دارد.

تنوعی از فرهنگ‌ها، سنت‌ها، مذاهب و زبان‌ها، مالزی را تا حد زیادی زیبا و دیدنی می‌کند. این شرایط آن را به مقصدی عالی برای هر مسافری تبدیل می‌کند.. ماه عسل در اینجا می‌تواند به همان اندازه برای زوج‌هایی که به دنبال گشت وگذار هستند و می‌خواهند تعطیلاتی رمانتیک را تجربه کنند به شدت پیشنهاد می‌شود. برای سفر به مالزی بهتر است با تور مالزی و کمک خواستن از یک آژانس هواپیمایی این سفر را برای خود به یاد ماندنی‌تر و امن‌تر کنید. آژانس هواپیمایی سپندپرواز شرق با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی تورهای مسافرتی این تور را برای شما درنظر گرفته است. این آژانس همچنین می‌تواند بهترین مسیرها را برای سفر به مالزی توصیه کند، در حالی که بسیاری از استراحتگاه‌ها و هتل‌های درجه یک برای کسانی که به دنبال تجمل هستند، خدمات ارائه می‌دهند.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.